torsdag 25. april 2013

TRØSTESPISING ER LOV!


Spiste en diger sjokolade i går jeg! 
Bare stappa innpå! HELE sjokoladen!...Og DET var godt!

Men etterpå klatra selvfølgelig den dårlige samvittigheta 
opp på skuldra mi og viska syrlig i øret mitt: 
"Trøstespiser du??? Fyyyyyy! Da er du usunn, umoralsk og udisiplinert!"

Først ble jeg ganske flau....og kjente at den dårlige samvittigheta 
spratt fra skuldra mi og tok sikte på sjela.
Der banka den hardt på døra og 

forlangte å komme inn.
Min første innskytelse var selvfølgelig å slippe den inn!
Dårlig samvittighet kommer man ikke unna...tenkte jeg.
MEN
Så ble jeg plutselig sint! Sint, truende, skummel!

Jeg veivet med integriteten min oppi ansiktet på den 
dårlige samvittigheta
og lekset opp for den hva jeg mente: 
Jeg kan da vel for f.... trøstespise hvis jeg vil!
Jeg kan da vel spise sjokolade til det tyter ut av øra på meg 
uten at DU eller noen andre 
skal fortelle meg at jeg ikke har sjøldisiplin! 
Ved hjelp av huleboermetoden 
(les: utagerende kroppsspråk og høyt, volumiøst stemmeleie)
fortalte jeg den dårlige samvittigheta at
i visse situasjoner er trøstespising tillat - for ikke å si en ren nødvendighet!
Jeg gjorde det også klinkende klart at den kunne dra 
til et visst sted - der sola aldri slipper til!


Den lot seg merkelig nok skremme til retrett
og krympet fra 
stor, arrogant og selvtilfreds...
til liten, tafatt 
og 
vettskremt!


Og i et BITTELITE sekund 
holdt jeg på å få dårlig samvittighet 
for at jeg hadde jaget 
den dårlige samvittigheta på dør!.....

MEN
adrenalinet fra trefningen mellom 
den dårlige samvittigheta 
og den sjokoladespisende integriteten tok overhånd.
...så da dro jeg ut på trening i stedet!

Konklusjon: 
TRØSTESPISING ER LOV - av og til. 
...og av og til er trøstespising både lurt...og direkte sunt!




Ha en strålende kveld!...og hva du enn finner på å bruke kvelden til:
Bruk huleboermetoden og jag 
den dårlige samvittigheta 
dit peppern gror...eller enda lenger!
OG NYT LIVET - slik DU vil! 

June










4 kommentarer:

Knutine sa...

Dårlig samvittighet er bare tull...

Og nå fikk jeg lyst på sjokolade.
Noe jeg ikke har!
Men har man ventet på freddan,så har man lov.Løp og kjøp;-)

Ha en riktig god helg.

Landcharm sa...

Må kose seg litt. Håper du får en fin helg. Får du lyst på litt sjokolade, så ta deg litt...

MindeCaroline sa...

Hihi! Bra ;)
Viktig å kose seg.
Ha en finfin uke. Klem

Unknown sa...

Herlig innlegg!! Skriv mer! Klem fra meg