mandag 24. mai 2010

FERDIG!

Nå er jeg lettet og glad....og ganske sliten... for i helga var endelig den store dagen for oss denne våren: konfirmasjon for yngstemann Karl. I vinter og vår har han deltatt i et konfirmasjonskurs i regi av Humanetisk Forbund (etter eget ønske) som ble avsluttet med en flott og høytidelig seremoni nå på lørdag.
Etterpå hadde vi selskap for 25 gjester her hjemme, og det gikk veldig fint. Været var tilogmed på vår side og konfirmanten hadde etter eget utsagn en kjempefin dag!
Forberedelsene har vært hektiske og morsomme og til tider litt slitsomme, og kan kanskje kort oppsummeres slik: kreativt kaos!
Vi fikk kjempegod hjelp av usedvanlig snille naboer, venner og familie som fortjener masse ros og STOR takk!



















Bordet ble pyntet med sinkfat fylt med sjølplukka blåbærlyng, litt stauder, blå st.paulia og "blåligrosa" roser. Litt strandstein og telys.... Bordkort av sink som var knyttet sirlig rundt tøyserviettene med gammeldags hyssing.
Enkelt og ganske dekorativt - syns jeg! :)


Jeg har hatt det såpass travelt i det siste at blogging og alt som hører den til har blitt kraftig nedprioritert - og til dere som var heldige vinnere av min Green Gate giveaway: jeg har på ingen måte glemt dere! Jeg har rett og slett vært nødt til å utsette "premie-prosjektet" til etter konfirmasjonen. Men det kommer!

Nå skal jeg skrive noen sanger og taler for andre som skal arrangere konfirmasjon....eller bryllup...og DERETTER kan jeg kanskje få tid til å ta tak i bloggingen og "premie-prosjektet" igjen. Håper vinnerne kan tilgi somlinga mi!

Ha en flott 2. pinsedag og ei fin uke alle sammen!

10 kommentarer:

RoseSommer sa...

Så koselig at dere har feiret og samlet familien. Bordet ser flott ut. I vår lokalavis var det bildet av en fotballgal gutts konfirmasjonsfest hvor alle stolryggene hadde fotballdrakter i div. farger over seg. Ikke direkte stilig, selv om gutten kanskje hadde sansen for det selv.
Ditt bord tar seg nok bedre ut på familiens bilder fra dagen, tenker jeg.
Ha en fin uke, og så får vi håpe godværet følger oss framover.

Mitt hvite hus sa...

Heisan..gratulerer med vel overstått konfirmajsonsdag...

kjekt når det går bra...

nydelig bord du har dekket...


klem Kerstin

sylvia sa...

hei June.
gratulerer med konfirmant,ååå så lekkert oyntet er bord,
skal si du har hatt mye å gjøre,en deilig følelse når det er over å alt gikk så bra.
koselige bilder.
ønsker deg rolige dager å nydelig vær.
klem fra sylvia

Ruths datter sa...

gratulerer med vel overstått. Nydelig ble det bordet ditt du.
Klem

Anonym sa...

Hei og gratulerer med vel overstått konfirmasjon June. Kjempe fint bord du hadde dekket :)Laila

Nostalgia sa...

Vel overstått !
for et flott pyntet bord ! Det er slitsomt men også kjekt me konfirmasjon :-) vi hadde den siste for to uker siden. deilig når det er overstått og kjekt når alt har gått bra.

Ønsker deg en fiin onsdag !
klem, Nostalgia

Unknown sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmant!! Nydelig bord... så du skriver sanger og taler for folk, du også!! Hyggelig å treffe en likesinnet her inne, vet du... Klem til deg

Ingun sa...

Gratulerer med vel overstått. Nydelig bord. Var vi på samme sted tro?
;-))

Landcharm sa...

Vel overstått. Et flott bord du har pyntet. Nå får du puste ut og ta deg av skriveriene, så ser vi deg her etterhvert. Ønsker deg en fin uke.

My home is my Castle sa...

Gratulerer med vel overstått :)
Nydelig bord du har dekket..
Tusen takk for at du har lagt deg til som følger av bloggen min. Kjempekoselig og veldig moro :))
Du har en flott blogg som jeg gjerne kommer tilbake til så jeg legger meg til hos deg og :)

Ha en fin dag videre
Klem,kari