søndag 5. februar 2012

Så fikk jeg endelig vindusveggen min...

Jeg har lenge drømt om å få laget en liten delevegg i stua som skulle skille tv-kroken fra resten av rommet.
For det første er tv`n (etter min mening..) ikke et veldig pent innslag i stua, og for det andre så er tv-kroken...eller "ruke-roa" som jeg kaller det....ikke alltid like veldressert og ryddig som man gjerne skulle ønske. Dette kommer gjerne av at det er i denne kroken vi "ruker oss til" med diverse flytende og fast føde...mens vi krangler om den beste plassen i sofaen og utkjemper små, barbariske slag i kampen om fjernkontrollen!

Tilbake til deleveggen.... Jeg så for meg en liten, panelert vegg med gamle vinduer i, og skaffet meg to vakre eksemplarer av vindusarten hos antikhandler Jorund på Ringnes Gård her i Løten. I tillegg var jeg så heldig å få en dyktig handyman og snekker til å utføre jobben....siden mine kunnskaper på området er mildt sagt begrenset.

I sommer kom veggen opp, og jeg er SÅ fornøyd med den!! Jeg har forsøkt å ta noen bilder av den med mobilen min, siden kameraet forsvant sammen  med mann og hund for et halvår siden...men det er bare å innse at kvaliteten på bildene ikke er all verden. Det er allikevel bra nok til at dere ser resultatet sånn noenlunde.

Lykkelig er den som har en vindusvegg i stua!
Riktig god søndag alle!

Klem
June

15 kommentarer:

♥ Medusas verden ♥ sa...

Så smart løsning, ble kjempe lekkert ;) ha en fin søndag.

My home is my Castle sa...

Kjempestilig ble det !!!

Klem,Kari

shabby chic og lavendel sa...

Min vindusvegg i stua er fremdeles berre i tankene... Men din er jammen sant en av dei flotteste eg har sett!! Gratulerer! Vil tru du vil få myyye glede av den den der. :O)

Klem, Catharina

Fotballmamma sa...

Åååå sååå flott!! :)
Godt å høre at andre har en sånn plass i stua hvor man ikke alltid sitter "rett opp og ned".

Fin søndag.

Klem

Landcharm sa...

Utrolig koselig vindusløsning!

helle sa...

Det ser rigtig hyggeligt ud, fine gamle vinduer du fik handlet!!

Nyd resten af søndagen i tv-krogen!
Klem Helle

Unknown sa...

Å, så fint det ble! :-)

Malin sa...

Kjempefint!

Fågel Blå sa...

Åhh så fint det blev underbara bilder!
Ha en fin vecka
Klem kathrine

RoseSommer sa...

Den likte jeg! Og jeg vet det bare er februar, men det vinduet blir vel moro å pynte til jul, tror du ikke?

(Og godt du er tilbake her.)

Hos Jorunn sa...

Dette ble rålekkert, skjønner godt du er fornøyd med vindusveggen!!! Naturbildene lengre ned her utrolig vakre, så fine farger! Ha en fin søndag, klem fra Jorunn

Ragnhild sa...

Så gøy å se at du har begynt å blogge igjen. Selv om det er teknisk umulig å skape ett slikt hjem som ditt med tre småbarn og en mann med meninger i huset (spesielt det siste) så kan jeg jo drømme meg bort med dine innslag. Dessuten skriver du jo forferdelig godt og inspirerende.

Drømmedama sa...

Hei igjen,
SÅ KJEKT AT DU ER TILBAKE IGJEN.
Velkommen skal du være.
Vindusveggen ble utrolig fin, skikkelig koselig.
Hei fra meg.

Conny - Frøken Klara sa...

Hvor ser det fint ud - jeg ønsker mig også et vindue i stuen men har bare ikke væggen til det. men dit ser så fint ud. Kom endelig og vær med i min giveaway :-)

Fågel Blå sa...

Åhh så fint du har det!
Ha en fin vecka
Klem Kathrine