mandag 5. oktober 2009

RUNDT NESTE SVING.….

Bilde037
Hvis man er ute på tur på steder man ikke har vært før er det alltid spennende å se hva som dukker opp bak neste sving…. men det kan faktisk være spennende å gå på kjente stier også, for i naturen endrer ting seg til stadighet – og særlig i forbindelse med skiftningen i årstidene.
Jeg går lange turer så ofte jeg kan, og jeg syns det er spesielt flott å gå om høsten. Temperaturen passer meg utmerket og naturen er på sitt vakreste. Fargene og luktene er intense og været skifter fort. Det kan feks være like flott å være ute en dag det er blåst og regn som en dag vannet ligger blikkstille og solen skinner fra skyfri himmel!
På dagens tur gikk jeg på steder jeg har gått mange ganger før, men allikevel la jeg merke til endringer i farger, lys og lukter….
..og hver eneste gang oppdager jeg små detaljer som jeg aldri har sett før – på bygninger, busker og trær eller rett og slett hos mennesker man møter langs ruten.

Å være ute skjerper sansene! Det er balsam for kropp og sjel!

Her er noe av det jeg så på turen min idag:
Les mer om høst

2 kommentarer:

Landcharm sa...

Så utrolig vakkert! Skjønner at du bor fint til. Det er sant det du skriver om at man legger merke til nye ting, eller at man ser forskjellig fra gang til gang. Jeg merker også forskjell på når jeg løper og når jeg går, hvor forskjellig jeg oppfatter ting. Ikke bare det at jeg kanskje ser mindre når jeg løper, men det oppfattes annerledes.

June J. Larsson sa...

Takk for hyggelig tilbakemelding! Veldig artig med kommentarer på det man legger inn - særlig når man er fersk i gamet og usikker på form og uttrykksmåte.
Det du skriver om forskjellen på naturopplevelsen når man går og når man løper er nok helt sikkert riktig. Vil tro at det er enklere å ha sansene skjerpet når man går, siden kropp og hjerne er mer fokusert på pust, balanse, smidighet og styrke når man løper. Det er flere år siden jeg var i god nok form til å ta en løpetur, men håper all gåingen hjelper! Kanskje kommer løpeformen igjen etterhvert! :) Ha en fortsatt fin dag!
June