fredag 30. oktober 2009

GULLKORN FRA BARNEMUNN…

Tydelig inspirert av M`s koselige historie i bloggen “Et Glimt av M..” ( http://etglimtavm.blogspot.com/ ) fikk jeg lyst til å dele en liten historie med den som måtte finne på å kikke innom her hos meg.
Ungene mine er tenåringer nå, men man glemmer selvfølgelig ikke så lett alt det pussige de sa da de var små. Her er èn slik artig historie som vi har ledd godt av mange ganger i ettertid:

MED KARL PÅ ELGPOST
Den yngste var 4 år da han var med faren sin på elgjakt for første gang, og han satt stille som en mus på post da far måtte et nødvendig ærend bak en busk. "Nå må du holde utkikk etter elgen imens du da, Karl…" sa senior.
Da ærendet var unnagjort satte far seg på plass igjen. Fireåringen sa - liksom tilfeldig og i forbifarten - at han hadde sett en SKIKKELIG STOR elg på myra like nedenfor... Faren smilte og sa at  "det var nok bare ei diger rot du så…"
Fireåringen tenkte seg om et øyeblikk før han svarte (og han kunne fortsatt ikke si "R") : "GÅR ROTER, PAPPA?"
Siden "roter" (røtter) ikke har for vane å flytte på seg, måtte faren innse at fireåringen med stor sannsynlighet hadde sittet stille og sett på at storoksen ruslet over myra mens jegeren sjøl var opptatt med andre sysler...
 elgokse-sommer-3Karlemann

4 kommentarer:

KATE ♥ sa...

Her fant jeg en gild blogg.
He he-barna kan få sagt det.
takk for kommentar hos meg, jeg vil gjernelinke til deg.
Klem

Drømmedama sa...

Synes det var en koselig historie, ser for meg reaksjonen til han far når han skjønner hva han gikk glipp av....klem

M sa...

Å det var en skjønn gutt!! Og herlig historie.
Du er på bloggroll, til venstre på siden. Innleggene blir rangert etter dato for siste innlegg, så når du skriver ett nytt innlegg,skal du være på toppen...
Klem,M

M sa...

Vdr. sjalet; jeg vet ikke om de sender til Norge, men her er hjemmesiden;
http://heartinprovence.blogspot.com
:D
M